jaha

Idag har jag varit på mitt jobb för att lämna tillbaka mitt passerkort, parkeringstillstånd o nycklar. Jag ringde innan o sa att vi var på väg o förväntade mig mitt pucko att folk faktiskt skulle vara trevliga.....Så väl där så ringde jag på interntelefonen för att säga att jag var där för att jag ville inte gå in. Alla fall.....då kom Alex (paus så att jag kan berätta historien om Alex...)



 Alex:
 Alex arbetar som Milieu Theraphist på avd, detta innebär att han håller i gruppterapin. Detta kan låta väldigt avancerat, men tro mig, det är det inte. Gruppterapin består till största del i att lära sig slappna av och prata om dubbeldiagnoser...detta är åtminstone det enda jag sett dem göra...Förutom att arbeta som MT så hatar Alex Angelica, ingen vet riktigt varför eftersom Angelica har varit väldigt neutral men trevlig mot Alex. Det finns dock fristående teorier om att Alex försökt stöta på Angelica, något som Angelica inte låtsades om, det kan ha gjort Alex väldigt arg. Men till skillnad från Alex har Angelica inte för avsikt att vara otrogen. Alex hat mot Angelica tog sig till en början mest uttryck i sarkastiska kommentarer o gliringar, men kulminerade i slutet på April 2007. I april 2007 fanns på avd en patient som vi här kallar för R. R var en ung kvinnan i 20-års åldern med en av de kraftigaste Borderline-personligheterna världen skådat. R var p g a sin sjukdom hjärtligt glad i uppmärksamhet, god som dålig o gjorde allt hon kunde för att förskansa sig endera. Ett par av de mer beprövade metoderna var självskadebeteende o destruktivt handlande gentemot personalen på avd. M a o, R var sjuhelvetes våldsam. Så, som följd av hennes uppförande har R blivit beordrad att sitta i fåtöljen utanför sköterskeexpeditionen, o hon är inte tillåten att själv lämna sin post, ens för att besöka WC. Så händer det sig att det är söndag, eftersom detta utspelar sig i Amerika som är ett bibelbankande land så kommer det ju givetvis en pastor till avd för att sörja för själar o hålla gudtjänst i allrummet. R vill hemskt gärna gå på detta o frågar Angelica om de inte kan rucka på reglerna, Angelica säger att hon skall fråga Kathy som är passets supervisor. Kathy tycker att R absolut skall få gå, o tror rent av att det kan vara bra för R att delta vid dagens gudstjänst. Kathy säger dock att någon måste sitta med R då man inte så noga kan veta om hon tänker attackera pastor Barb eller inte. Angelica kan inte sitta med R för Angelica är 7 månaders gravid o vill inte bli slagen i magen. Kathy håller med o frågar Alex om han kan sitta med R (detta är väl egentligen inte så mycket en fråga som en order) Alex vägrar, för Alex tror att han är överläkare o avdchef o han tycker inte att R har förtjänat att gå i kyrkan. Det hela slutar med att R går i kyrkan själv o noga övervakas med kamerorna som är placerade i allrummet. R gör ett strålande jobb. Under tiden gudstjänsten är i gång går Angelica in på expeditionen för att vila sin trötta lekamen oh komma ikapp med lite dokumentering, på expeditionen sitter Alex o SSK Joan,de pratar ljudligt skit om Kathy. Angelica försvarar Kathy. dagen slutar o alla går hem. Sedan på Måndag morgon, rycker Kathy tag i Angelica o ger henne den största utskällningen sen Nurnberg. Hon påstår att Angelica ska ha pratat illa om hennes beslut att låta R gå i kyrkan. Angelica fattar noll. Timmar senare tar Angelica tag i Kathy o säger att de banne mig ska prata om detta. Under samtalet visar det sig att Alex ljugit för att rädda sitt eget skinn o för att smutkasta Angelica. Kathy tror på Angelica o säger att Alex är störd. M a o Alex är egentligen Stefano Di Mera från våra bästa år.

 Ok....så jag träffade äckelAlex....han kom utrusande tog mina saker väste "detärmycketattgöradärinne" o slamma igen dörrn rätt i plytet på mig. Så så slutade min antällning som skötare på HVHS. Romantiskt va? Jaja, för säkerhet skull ska jag ringa chefen imorgon o försäkra mig om att grejjerna hamnade i rätta händer, det var ju trots allt Stefano som kom ut.. Sen efter detta åkte vi till Dave o hälsade på, hans 2åriga dotter Maya var rädd för Curtan..haha. O nu börjar Steelers!!

 woohoo Det ska storma här...vilekn sekund som helst, himlen är sådär läskigt rosagul. MYYYYYS! Banan sover han är trött för det har varit så jävla varmt idag, 35 grader med 90 procent luftfuktigeht...isch. Men sen när han vakat o ätit ska han få bada med mamma i stora badkaret. Igår dushade han! Han är så go min lilla snoppekarl!

 köss.

Kommentarer
Postat av: Designa din blogg - När du behöver hjälp bland kodmallar och stilmallar

Hej!

Vad jag vet, så kan man inte använda sitt paypal.. utan det är bankkonto som gäller, men jag kan lova och garantera att det inte är några bekymmer, jag har konton på alla ställen, och har fått utbetalt pengar utan problem.

2008-09-15 @ 10:18:23
URL: http://designadinblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0