Utkast: Idag är ...

Idag är en seg dag. Banan o jag vaknade vi 07 av att de körde en kobra i asfalten utanför. Banan åt sin frukost i sängen sen gick vi ner o somnade på soffan i ett par timmar. Klockan är nu 13 o Cash sover en stund, själv har jag förberett middagen, jag har lärt mig de senaste månaderna att det är en riktig hjälp. Om jag gör alla förberedelser på förmiddagen, såsom skala potatisen, skära grönsakerna, göra sås etc så blir det jättemycket enklare när tiden för middag knackar på dörren. Cash sover i regel en hel del på förmiddagen så ibland har jag tom lagat maten då, o sedan värmt upp den på kvällen. Cash har oftast sina gnälliga tider efter 15. O Nu jobbar Curtan en timme extra om dagen för att vi ska få lite mer pluring o då är han inte hemma innan 7, så jag vill gärna att maten är klar då så att inte Banans kvällsrutin blir lidande.

 Nog om det.

 Jag har kommit på att olika ord i det svenska språket har olika personligheter, de är lite som människor faktiskt. Ett ord jag gillar är "de facto" o igår när jag inte kunde somna roade jag mig med att hitta på en personlighet till de facto, här är den:

 De Facto:

 De facto är en man, 32 år, boendes i Stockholm. Han är född och uppvuxen i en sekelskiftsvilla på Lidingö. De factos familj består av hans Far direktör Upptagen, hans mor fru Adekvat och hans långbenta, blonda lillasyster Otillräcklig. Under hans uppväxt spenderade De Facto mycket tid under somrarna i sommarhuset i skärgården, där han lärde sig segla och utvecklade ett sjukligt intresse för regatta o sig själv. Det var även där han förlorade oskulden till byjäntan Olämplig. I skolan var han en medelmåtta studiemässigt men hade försprång med hjälp av hans faders status, han var ledaren i grabbgänget o populär bland flickorna. I gymnastiken blev De Facto alltid vald först, inte p g a hans goda fysik (De Facto har alltid varit skranig i kroppen o påminner en aning om en mask) utan för att man inte ville bli utanför i klassen, vilket man blev om man gjorde sig ovän med De Facto. I gymnasiet läste De facto media-programmet och var tillsammans med skolans blonda, populära skönhet Yta. Han var ordförande i skolans mest inflytelserika studentförening samt ordförande i elevrådet. På sin fritid seglade han mycket och klädde sig ofta i vita jeans, marinblå stickad tröja o bruna seglarskor utan strumpor. De Facto jobbar nu på PR-firma i stockholms innerstad o bor i en takvåning på Östermalm, han är singel "men letar" och kör BMW. Han har halvlångt bakåtslickat hår, snäva kostymbyxor o skjortor från Armani. När han inte spenderar stora summor av företagets pengar på "affärsluncher" tycker han om att synas på Spy Bar där han frotterar sig med Big Brother Jessica och Farmen Christina, samt beställer in dyra flaskor skumpa o agerar smyghomo med Bigo Rimer. Om några år kommer De facto att gifta sig o flytta till Lidingö för att upprepa allt en gång till. Man kan tycka att De Factos liv är ytligt, vilket det säkert också är men det stör inte De Facto, för han är ju de facto, De Facto. köss

Kommentarer
Postat av: Martina

haha du e ju knäpp. med sådan fantasi borde du skriva barnböcker.... haha

2008-09-17 @ 09:44:46
URL: http://martyshome.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0