Grejjat

idag har vi varit produktiva här i det Schwoebelska residenset! Först på morgonen så tog jag mitt barn i Baby Björnen o vandrade ned till postkontoret för att posta Lilla Banan bilder till hans mommo, o sedan gick jag till Dollar general o köpte diskmaskinmedel o vanligt diskmedel...pinsamt dock, apparaten kunde inte läsa vårt kort så där stod vi, långa i synen..fast det var en snäll gubbe där som vart så kär i banan att han betalade. Jag sa God Bless o tack saru ha o sen gick jag hem, pionröd i fejjan. Jag hatar när det händer! Speciellt när man faktiskt har pengar o allt.

 påbörjade min höststädning idag, en vecka senare än planerat, men fick en jävla massa gjort! Tog hand o, matsal o hall o detta gjordes:
 torkat ALLA golvlister, dörrkarmar, och fönsterkarmar
putsat fönster
 rensat hallbyrå, hallgarderob o sidskåp
 tvättat den öppna spisen
 duschat blommor
 dammat tak
 dammat o tvättat alla prydnader o tavlor
 tvättat alla träsniderier o detaljer på trappan (jag älskar våra 100 gamla sniderier alla dagar på året utom en vecka i september o en i april)
 o så skurade jag skohyllan

 Jag listade ju inte alls alla dessa detaljer så att ni kan kommentera med "men guuu så duktigt du som är spädbarnsmor o allt", för jag är inte alls så smaklös att jag skulle håva beröm, nej då.

 Min son har nya idoler förresten, Sven Ingvars....jojjo. Just nu är den enda låt som gör honom glad när läppen darrar "jag ringer på fredag".....lustigt det dära. han tycker ju iofs om "uppå källarbacken" också. Hårdrocks-Cash som är döpt efter en av muskivärldens största legender, gillar Sven Ingvars, inte Pink Floyd eller the Grateful dead...neee. Han är så söt att man kan dö, jag fattar inte att det är möjligt att älska en människa så mycket!!!!!!

 Grattis förresten till Kasey o Mike som fick sin son Lucas den 7:e, utan hormoner! Bra det!!! han kom dessutom på sitt BF datum :) jajajaja! köss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0