Alright!

Jojjo. Nu har vi flyttat från en blogg till en annan! Jag fick en massa klagomål från folk som inte kunde läsa mina inlägg i den gamla bloggen så nu hoppas vi att det blir bättre här. Idag läste jag min fina vän martinas blogg o hon var så gullig att jag faktiskt grät, vissa människor blir man så glad av o hon är en av dem!! O när vi flyttar hem ska vi leka hon o jag, det har jag bestämt! Seriöst vännen, du är så gullig!!!! Martina, jag har också undrat hur man gör sin blogg poppis? Tror du man måste visa tuttarna eller nåt? För om man måste det så vill jag nog inte, för jag hittade en bristning på ena tutten häromdagen liksom. Idag vart jag arg. Vi har en vän här och hon är gravid o beräknad föda på söndag. Men de senaste veckorn har hon varit så otålig (vem var inte det sista månaden....) att nu ska hon sättas igång på söndag om han inte kommer naturligt innan dess. Detta gör mig så arg, o det tycks vara ett amerikanskt fenomen.....vafan BEBIN HAR ETT EGET SCHEMA O DET STÄMMER INTE ALLTID ÖVERENS MED DET BERÄKNADE DATUMET!!!! Snälla nån...jag gick över en dag, sen kom han själv, men jag hade inte velat bli igångsatt innan han var åtminstone 2 veckor(för att moderkakan vid det laget har börjat vissna lite) sen o det sa jag till doktorn. men här gör de fan allt för att föda tidigt, utan en tanke på att man måste ge o ta två veckor på BF datumetså om du sätter igång dig själv i 37:e veckan så kan det vara 35:e. Jag har vänner som gått över mer än jag o visst var det väl besvärligt för dem, men inte fan gnällde de så inihelvete att doktorn gav dem ett datum för Oxytocin flera dagar innan de ens var beräknade. Jag har försökt att stötta henne, men nu ger jag fan upp. O så sitter folk o förväntar sig att man ska gratulera henne! Ja, eller hur? Typ: GUUUU vad glad jag är för din skull för att du ska tvinga ut din bebis med hormoner om några dagar! ...säkert du. Men, det är ju USA i nötskal. Ta ammning t ex, här är det så ovanligt med folk som ammar att barnmorskan var glatt överraskad när jag sa att jag skulle amma, folk här väljer att pulvermata trots att de är fullt kapabla att amma.....jag förstår om det p g a något medicinskt gör det omöjligt, men här väljer de det för att brösten inte ska bli hängiga......hallå! Det är inte ammningen, det kallas GRAVITATION, fråga Newton. PlastAmerika. Jaja, nog ventilerat.

 Vi måste verkligen handla btw, idag bestod min lunch av stekta ägg, skivade tomater o en bit rostat med smör. Inte alls äckligt men ändå. Jag måste börja med höstädet på Lördag, här är min lista:

 Ta ned och damma alla persienner
 Tvätta fönster
 Torka alla golvlister
 fönsterkarmar
 dörrposter
 torka ur alla skåp
 tvätta trasmattorna
 städa kylskåp o skafferi
 rensa hallbyrå o hallgarderob
 Rensa Linneskåpet
sopa källaren

 Kommer säkert på fler saker snart.... köss

Kommentarer
Postat av: malin o pontus

+ att denna blogg kan vi kommentera, de kunde vi inte på förra...eller så har min datakunskap sinat

:(

ja gick över 5 dagar, klart man va trött o ville se den lille men som sagt han kom ju tillslut:)

krama

2008-09-11 @ 15:57:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0